Português |
Xichangana |
Cicopi |
Emakhuwa |
Elomwe |
Actividade do aluno |
mitirhu ya mujondzi |
mithumu ya n’gondi |
muteko wanaxikola / wanamasoma |
muteko wa nasikhola |
Actividade do professor |
mitirhu ya mujondzisi |
mithumu ya n’gondisi |
muteko wapurusore / wanamasomiha |
muteko wa muhusiha |
Aluno |
mujondzi |
n’gondi |
naxikola / namasoma |
nasikhola |
Apagador |
pagadori / paga |
cipfhuto |
ecipicelo |
ecipiho |
Caderno |
kaderinu |
dikadherinu |
ekaterunu |
ekateerunu |
Caneta |
kaneta |
kaneta |
ekaneta |
ekaneta |
Conteúdo |
jondzo |
cigondo |
yoosonmwa |
erimomo |
Controle/Avaliação |
wukambeli |
cikambelo |
wethelela ni wavaliyari |
ovaryerya ni mphimo |
Dia |
siku |
ditshiku |
nihiku |
nihiku |
Ditado |
vitanelo |
cigeletelo |
mwiiwalepo |
soolociwa |
Domínio/Consolidação |
mpfhuxetelo |
citsanisu |
osuwelela niwupuwelela |
olipixerya ni wuupuxerya |
Elaboração conjunta |
ntirhu hi wuhlengeli |
n’thumu ngu kusengela |
opaka hothe |
opaka wa oottheene |
Escola |
xikole |
cikola |
exikola |
esikola |
Exercício |
xitoloveto |
citoloveto |
esepwere |
muteko |
Frase |
xiga |
cigava |
malove |
masu awaakhwanela |
Funções didácticas |
sviyenge sva jondzo |
siyenge sa gondo |
mitheko sotharela / mathantha osomihana |
yokhwe-leya ya nihusiho |
Giz |
xjixji |
jiji |
elepelo |
exiixi |
Grupo |
ntlawa |
nsengeletanu |
muthukumanelo |
nikhuuru |
Introdução/Motivação |
masungulu ni vunyanyurisi |
makhatisu ni macharihiselo |
opacerya ni olipiherya |
nivolowelo ya nihusiho |
Lápis |
lapi |
lapi |
elapixi |
elaaphi |
Letra |
letela |
letera |
nlepo / eletera |
nrepo |
Lição |
jondzo |
gondo |
nisomi |
nuumuru na nihusiho |
Livro |
buku |
dibhuku |
elivuru |
nilivuru |
Material didáctico |
svigotso sva jondzo |
sigotso sa gondo |
ikaruma sosomihana |
ichu soohusihano |
Mediação/Assimilação |
nhlavutelo |
ningelelo ya sigondo |
oleliwaxa ni olipiherya |
mapaceryo ni yoohuserya |
Meios de ensino |
sviyenco sva jondzo |
simaho sa gondo |
yoosomiherya |
ichu soolapano |
Mês |
wheti |
n’cima |
mweri |
mweeri |
Método |
majondzisselo |
gondiselelo |
etharelo |
meerelo |
Nome |
vitu |
ditina |
nsina |
nsina |
Número |
nomboro |
nomboro |
nunmeru |
nnuumuru |
Objectivo |
nkongometo |
n’kongometo |
yoophavela / emphaveliwa |
yookhwe-leya |
Palavra |
rito |
dipswi |
nlove |
masu |
Pergunta |
xiwutisu |
ciwotsu |
okoha |
nikoheryo |
Plenária |
bandla |
dibandza |
ovanela vamosa / ovanela wapurusore ni anaxikola |
otheteya |
Professor |
mujondzisi |
n’gondisi |
purusore / namasomiha |
muhuhiha |
Pronomes pessoais |
masivi vitu |
sivhala matina |
nthiya noomuthu / nsina noomuthu |
masu vanipuro va nsina na achu |
Quadro |
xileti |
dikwadhuru |
ekwaturu |
ekwaaturu |
Quadro de pregas |
xileti xa mapeletwana |
dikwadhuru da siga |
ekwaturu wa ipereku |
ekwaturu ya marepo |
Resumo |
nkandzakanyu |
|
eresumu |
nivukulo |
Saudar |
kulosa |
kulosa |
olavuliha |
omonyenya |
Semana |
vhiki |
divhiki |
esumana |
esumana |
Sílaba |
peletwana |
ciga |
mukawanyu / pantte ya nlove |
nikupa na masu |
Tema |
Nhloko mhaka |
n’sungu wa mhaka |
Ensonmwa |
yoohuserya |
Tempo |
nkama |
mbimu |
okathi |
elukuluku |
Texto |
tsalwa |
ndima |
etestu |
muchaka |
Tipo de aula |
muhlowo wa jondzo |
muxowo wa gondo |
yoosonmwa |
okhala wa nihusiho |
Trabalho em grupo |
mintirhu hi mintlawa |
n’thumu ngu nsengeletanu |
muteko wothukumanela |
muteko wa nikhuuru |
Trabalho independente |
ntirhu hi mun’we hi mun’we |
n’thumu ngu mweyo ngu mweyo |
opaka mekhawe |
muteko wa meekha |
Unidade temática |
nyandza ya jondzo |
nyanda ya gondo |
masoomiho sopacerya |
miiwananiho na mahuseryo |
Verbo |
xiyenci |
cimaho |
namalotho |
nisu |
Vogal |
xitwali |
cipfali |
nlepo |
yoovuwa |