| Português | Xichangana | Cicopi | Emakhuwa | Elomwe |
|---|---|---|---|---|
| Actividade do aluno | mitirhu ya mujondzi | mithumu ya n’gondi | muteko wanaxikola / wanamasoma | muteko wa nasikhola |
| Actividade do professor | mitirhu ya mujondzisi | mithumu ya n’gondisi | muteko wapurusore / wanamasomiha | muteko wa muhusiha |
| Aluno | mujondzi | n’gondi | naxikola / namasoma | nasikhola |
| Apagador | pagadori / paga | cipfhuto | ecipicelo | ecipiho |
| Caderno | kaderinu | dikadherinu | ekaterunu | ekateerunu |
| Caneta | kaneta | kaneta | ekaneta | ekaneta |
| Conteúdo | jondzo | cigondo | yoosonmwa | erimomo |
| Controle/Avaliação | wukambeli | cikambelo | wethelela ni wavaliyari | ovaryerya ni mphimo |
| Dia | siku | ditshiku | nihiku | nihiku |
| Ditado | vitanelo | cigeletelo | mwiiwalepo | soolociwa |
| Domínio/Consolidação | mpfhuxetelo | citsanisu | osuwelela niwupuwelela | olipixerya ni wuupuxerya |
| Elaboração conjunta | ntirhu hi wuhlengeli | n’thumu ngu kusengela | opaka hothe | opaka wa oottheene |
| Escola | xikole | cikola | exikola | esikola |
| Exercício | xitoloveto | citoloveto | esepwere | muteko |
| Frase | xiga | cigava | malove | masu awaakhwanela |
| Funções didácticas | sviyenge sva jondzo | siyenge sa gondo | mitheko sotharela / mathantha osomihana | yokhwe-leya ya nihusiho |
| Giz | xjixji | jiji | elepelo | exiixi |
| Grupo | ntlawa | nsengeletanu | muthukumanelo | nikhuuru |
| Introdução/Motivação | masungulu ni vunyanyurisi | makhatisu ni macharihiselo | opacerya ni olipiherya | nivolowelo ya nihusiho |
| Lápis | lapi | lapi | elapixi | elaaphi |
| Letra | letela | letera | nlepo / eletera | nrepo |
| Lição | jondzo | gondo | nisomi | nuumuru na nihusiho |
| Livro | buku | dibhuku | elivuru | nilivuru |
| Material didáctico | svigotso sva jondzo | sigotso sa gondo | ikaruma sosomihana | ichu soohusihano |
| Mediação/Assimilação | nhlavutelo | ningelelo ya sigondo | oleliwaxa ni olipiherya | mapaceryo ni yoohuserya |
| Meios de ensino | sviyenco sva jondzo | simaho sa gondo | yoosomiherya | ichu soolapano |
| Mês | wheti | n’cima | mweri | mweeri |
| Método | majondzisselo | gondiselelo | etharelo | meerelo |
| Nome | vitu | ditina | nsina | nsina |
| Número | nomboro | nomboro | nunmeru | nnuumuru |
| Objectivo | nkongometo | n’kongometo | yoophavela / emphaveliwa | yookhwe-leya |
| Palavra | rito | dipswi | nlove | masu |
| Pergunta | xiwutisu | ciwotsu | okoha | nikoheryo |
| Plenária | bandla | dibandza | ovanela vamosa / ovanela wapurusore ni anaxikola | otheteya |
| Professor | mujondzisi | n’gondisi | purusore / namasomiha | muhuhiha |
| Pronomes pessoais | masivi vitu | sivhala matina | nthiya noomuthu / nsina noomuthu | masu vanipuro va nsina na achu |
| Quadro | xileti | dikwadhuru | ekwaturu | ekwaaturu |
| Quadro de pregas | xileti xa mapeletwana | dikwadhuru da siga | ekwaturu wa ipereku | ekwaturu ya marepo |
| Resumo | nkandzakanyu | eresumu | nivukulo | |
| Saudar | kulosa | kulosa | olavuliha | omonyenya |
| Semana | vhiki | divhiki | esumana | esumana |
| Sílaba | peletwana | ciga | mukawanyu / pantte ya nlove | nikupa na masu |
| Tema | Nhloko mhaka | n’sungu wa mhaka | Ensonmwa | yoohuserya |
| Tempo | nkama | mbimu | okathi | elukuluku |
| Texto | tsalwa | ndima | etestu | muchaka |
| Tipo de aula | muhlowo wa jondzo | muxowo wa gondo | yoosonmwa | okhala wa nihusiho |
| Trabalho em grupo | mintirhu hi mintlawa | n’thumu ngu nsengeletanu | muteko wothukumanela | muteko wa nikhuuru |
| Trabalho independente | ntirhu hi mun’we hi mun’we | n’thumu ngu mweyo ngu mweyo | opaka mekhawe | muteko wa meekha |
| Unidade temática | nyandza ya jondzo | nyanda ya gondo | masoomiho sopacerya | miiwananiho na mahuseryo |
| Verbo | xiyenci | cimaho | namalotho | nisu |
| Vogal | xitwali | cipfali | nlepo | yoovuwa |